کلکسیون


   
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





بازی
طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تاریخ ایرانیان
خرید عینک آفتابی
بارسلونا و رئال مادرید
سرگرمی+جووور وا جووور
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلیکسیون و آدرس http://www.center1.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» نيروي هيدروليكي ميراكننده

منحني مشخصه كمك فنر

نيروي فنر تابعي از جابه جايي چرخ است. اما نيروي ميرايي به سرعت آن بستگي دارد. منظور از سرعت، سرعت نسبي اتصالات بالا و پايين هنگام جمع و بازشدن كمك فنر است. اگر نيروي ايستايي FF به يك فنر اعمال شود، فنر تا اندازه معيني طبق تساوي زير جابه جا مي شود:
FF=CF.SF
ضريب CF نمايانگر بسختي فنر است. فنر انرژي را ذخيره مي كند و در هنگامي كه براي ايمني حركت مناسب نيست، آن را به سيستم باز مي گرداند. اگر به يك كمك فنر، نيروي ثابت اعمال شود، كمك فنر با سرعت ثابت در كورس خود باز يا بسته مي شود، كمك فنر با سرعت ثابت در كورس خود باز يا بسته مي شود. تساويي كه بين نيروي ميرايي FD و سرعت VD وجود دارد، به شرح زير است:
FD=KD.VDn'>
در اين تساوي KDضريب ميرايي و nنماي ميرايي است. كارمكانيكي حاصل از جابه جايي كمك فنر به گرما تبديل مي شود مي رود. نمودارهاي حاصل از نتايج آزمايش كمك فنر، تغييرات نيروي ميرايي را بر حسب جا به جايي در گامهاي ثابت سرعت نشان مي دهد، (در اينجا سرعت ميرايي با تغيير دور دستگاه مي شود). مساحت نمودار نمايانگر كار انجام شده در هر كورس كمك فنر است.
براي دستيابي به منحني مشخصه كمك فنر، يعني منحني نيرو- سرعت، نيروي ميرايي بيشينه FAE و سرعت متناظر پيستون را از نمودار تغييرات نيرو- جابه جايي و مي خوانند و در منحني نيرو به سرعت در سرعت متناظر ثبت مي كنند. براي تعيين منحني در اولين مرتبه، نيروي ميرايي بيشينه را از 6 نمودار، به منحني مشخصه انتقال مي دهند.
هنگام كنترل كمك فنر در توليد انبوه، براي صرفه جويي در وقت آزمايش، فقط به اندازه گيري دو يا سه نقطه در منحني مشخصه اكتفا مي كنند.
شكل ظاهري منحني مشخصه كمك فنر و منحني سختي فنر شباهت فراواني به يكديگر دارند از اين رو، براي شناسايي بهتر مشخصه كمك فنر، نيروي ميرايي كشش را در جهت مثبت و نيروي ميرايي فشار را در جهت منفي نشان مي دهند. بنابراين، نيروي ميرايي كشش در ناحيه اول مختصاتي و نيروي ميرايي فشار در ناحيه سوم مختصاتي رسم مي شوند.
در كمك فنر يك جدارۀ بافشار و كمك فنر، دو جدارۀ با فشار، بر اثر وجود فشار در محفظۀ گاز، نيروي به نام نيروي رانده شدن ميله پيستون FKA بر ميله پيستون وارد مي شود كه به محل قرارگيري ميله پيستون هنگام آزمايش بستگي دارد. در منحني نيرو- جابه جايي، خط مبناي كمك فنر بر اثر نيروي FKA به پايين (مرحله فشار) انتقال مي يابد.
شكل 1: براي دستيابي به منحني مشخصه كمك فنر، يعني منحني نيرو-سرعت، نيروي ميرايي بيشينه كشش و فشار يعني FADرا از منحني نيرو-جابه جايي مي خوانند و آنها را بر حسب سرعت هاي متناظر در منحني نيرو- سرعت ثبت مي كنند.
منحنی مشخصه فنر و کمک فنر
شكل 2: در منحني مشخصه فنر، تغيير نيرو بر حسب نيوتن نسبت به جابه جايي بر حسب ميليمتر ثبت مي شود. اما منحني مشخصه كمك فنر، تعبير نيروي ميرايي بر حسب سرعت حركت پيستون را با واحد متر بر ثانيه نشان مي دهد. اگر ميرايي فشار در ناحيه سوم ترسيم نشده باشد، (مانند شكل بالا)، شكل ظاهر ي دو منحني كشش و فشار به يكديگر تشبيه است.
شكل 3: منحني مشخصه كمك فنر با رفتاري خطي، دو نمودار چپ نسبت كشش به فشار برابر با 3 و در نمودار راست نسبت كشش به فشار برابر با 1 است.
شكل 4: در منحني مشخصه كمك فنر بافشار، خط مبناي كمك فنر نسبت به محور افقي به اندازه FKA (يعني نيروي رانده شدن ميله پيستون) فاصه دارد. ضمناً هنگام فشرده شدن كمك فنر، بالشتك گاز پيش تنيدگي بيشتري پيدا مي كند و بر عكس، هنگام باز شدن كمك فنر، از پيش تنيدگي موجود كاسته مي شود. به همين دليل، خط مبناي كمك فنر خميدگي پيدا مي كند، هنگام خواندن نيروي ميرايي براي دستيابي به منحني مشخصه، خط بر مبناي كمك فنر را بر روي دستگاه اندازه گيري با جبران نيروي FKAبر محور افقي منطبق مي كنند.
اين نيرو، نيروي ميرايي را نيز از نقطۀ مرگ بالا به پايين مي افزايد، فاصله خط مبناي كمك فنر با محور افقي را مي توان با دستگاه اندازه گيري الكترونيكي جبران كرد و آن را تصريح كرد. خط مبناي كمك فنر، در اندازه نيروي ميرايي كشش و فشار FAE اثر كمي دارد، زيرا اين نيروها را در وسط كورس پيستون مي خوانند.
به اين ترتيب با داشتن منحني مشخصه نيرو- سرعت نمي توان پي برد كه نمودار متعلق به كمك فنر بي فشار با كمك فنر با فشار است. البته يك فرد با تجربه مي تواند از روي نحوه تغيير ميرايي، به شيوه كاركرد و شناسايي سيستم شيرهاي روغن دست يابد.
همچنين از منحني مشخصه ميرايي نمي توان به اندازه دروني كمك فنر پي برد. براي دستيابي به اندازه اصطكاك سيستم،‌علاوه بر يافتن نيروي ميرايي، ضروري است كه كمك فنر را در سرعت بسيار كم پيستون آزمايش كرد، در نتيجه منحني تغيير ميرايي نيز متفاوت است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : حامد نعمتی | تاريخ : چهار شنبه 3 فروردين 1392برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» عناوين آخرين مطالب